Thursday 8 May 2014

Mei

Asalamualaikum pembaca sekalian. Goodnight. Hehe. Okay, pendek ne pun tajuk post aku hari ni. Mei . BUlan yang ke-5 , my month. Yeye. Haha. Tu je motif nya sebenarnya. Its my birthday month  Birthday aku bila? *Sila rujuk bio aku okay?* Haha  Takyah nak gatai sangat. Bukan korang eksaited nak tahu pun kan? Okay, my birthday is on 27 May 1997. Ada sapa-sapa yang sama birthday ngan aku tak? Boleh la buat countdown sama-sama ni. Hehe. Tak sabar nak tunggu aku officially sweet 7teen. Tak sabar nak tunggu kengkawan wish and tak lama lepas tu cuti swkolah penggal dua. Terima kasih , cuti selama dua minggu tu amat berharga, aku hargai sungguh hadiah tu ♥ haha. Mengada k mengada --' Taun lepas tak sambut pun birthday aku. Dah tua bangka kot. So takperlu nak sambut bagai. Aku pun dah biasa tak sambut birthday. Sambut tak sambut takda bezanya, tetap gak kita secara rasminya jd 17tahun. Takyah nak dok nangis melutut dekat mak suruh beli kek sebesar meja makan and party all night long. Mengabehkan boreh aje. So, pengajarannya di sini, dah 17tahun tu please be mature. Haha, amboi , bukan main lagi aku dok pesan kat orang. Nanti suroh kakak beli top up merengek-rengek tarik baju akak haha. Yeke? Takde kot. Aku ni banyak membebel aje dr tadi. Sukati aku lah. Lupakan lah hal tu okay.

Hadiah apa yang aku pernah dapat ? Hehe  malu ah nak cakap. Tak banyak , kecil dulu adalah dapat penselcase, anak patong yg matanya terbukak tertutup tu. Ntah apelah. Seram plak aku tengok. Haha. Kad birthday. Ape lagi ek? Haa. Kamus , tabung. Part tabung ni aku sedeh kit. KAkak aku dok beli tabong katak kaler hijau. Aku eksaited giler bukak present tu dah tu nampak tabung. Ni mesti kes nak suroh aku jimat and menabung ni. Ade je kan motif akak aku? Bijak bijak. Tapi yang paling banyak aku terima kad dan doa-doa yang baik. Aamiin. Aku hargai sangat doa korang tu. Bagi yang kutuk aku no hal. Dosa tanggung sendiri. Kau kutuk sampai mulut kau ulser pun aku masih boleh berdiri tau tak? Aku maih boleh jalan, belajar, cakap etc. Sikit lun kata-kata kau tak kacau hidup aku yang maha bahagia ni. Amboi aku ? Macam tahu-tahu je ada orang kutok dia kan? LANtak ah.

One more thing, ni bukan hal birthday. Just perkongsian aje. Sekarang aku dah dapat nickname baru. Kawan aku dh start panggil aku 'Pik' dah. Sebab nama aku Shafiqa  So deorg ambil part Shapiq tu. Then jadi lah 'Pik' . Bukan Pig okay? Haha. Tapi aku selesa aja diorg bagi nama tu. Haa, lagi satu , aku dah dapat Lesen L nyepun. Haha. Comel doh muka aku kat lesen tu. Mesti abang JPJ tak sampai hati nak tahan aku buat kali kedua lepas tengok lesen aku tu nanti. Kan? *Kriikk kriikk*

Okay. I think ni jelah nak bebel hari ni. Dahla tengah demam. Gaduh lak ngan budak Irfan ni. Selsema lak tak habeh lagi. Masuk bulan birthday dia konontp ni haa. Asyik nak meleleh je ingus ni  errr~ Okay. Aku nak rest rest. Nak bangun subuh-2 study esok. Hehe. Malas sebenarnya ni . And , btw, sory sebab banyak typo. Aku duk baca post aku yg lepas banyak giler yg typo. Tergelak sendiri aku baca apa yg aku tulis. Sory la , aku post pakai tablet aja. Kalau nak pakai laptop nanti ada aje nak ganggu aku. Hilang melayang bagai layang-layang tputus talinya idea aku yang banyak ni nanti. Hehe. Okay, adios amigos. Wasalam :-*

No comments: